FAQ - Veelgestelde vragen

Klik voor meer informatie over de betreffende categorie
  Bestuur  Aantal vragen: 1
 Accommodatie  Aantal vragen: 2
 Afkortingen en termen bij MHCC  Aantal vragen: 2
 Communicatie  Aantal vragen: 1
 Feesten  Aantal vragen: 1
 Gevonden voorwerpen  Aantal vragen: 1
 Helpdesk website  Aantal vragen: 5
 Jongste Jeugd  Aantal vragen: 4
 Reglementen  Aantal vragen: 1
 Scheidsrechter  Aantal vragen: 1
 Sponsoring  Aantal vragen: 1
 Vertrouwenspersoon  Aantal vragen: 1
 Vragen voordat je lid wordt  Aantal vragen: 2
 Vrijwilliger  Aantal vragen: 1
 Wedstrijden  Aantal vragen: 2

Mist u informatie hier? Mail ons op [email protected]

Wedstrijden
Bericht van het wedstrijdsecretariaat..

Niet iedereen is op de hoogte van de werkzaamheden van het wedstrijd-secretariaat. Het secretariaat zorgt ervoor dat wedstrijden een tijd krijgen en dat na afloop de uitslagen verwerkt worden. Hieronder staat wat een team moet doen en ook wat de gevolgen zijn (!) van nalatigheid.

Na iedere wedstrijd wordt een electronisch wedstrijdformulier ingevuld

Deze formulieren worden automatisch uitgelezen. Dit in verband met het verwerken van de uitslagen op de KNHB-site.

Afgelastingen

Een competitie wedstrijd mag alleen afgelast worden vanwege weersomstan­digheden. De wedstrijd wordt dan ingehaald op één van de inhaaldagen.

Een team mag dus niet zomaar een wedstrijd afzeggen. (zie boetesysteem).

Boetesysteem veldhockey

- Niet juist of onvolledig ingevuld wedstrijdformulier € 4,50

- Te laat inzenden wedstrijdformulier € 4,50

- Niet-gerechtigde spelers € 67,50 én 3 wedstrijdpunten in mindering; én tegenstander kan wedstrijd over laten spelen

- Onjuist tenue € 67,50

- Ontbreken rugnummers standaardteams en Topjeugd € 67,50

- Terugtrekken van een team uit de competitie vanaf 19/08 tot de start van de competitie € 67,50 tijdens het seizoen € 112,50

- Niet houden aan de afgesproken aanvangstijd € 67,50

- Niet komen en wedstrijd derhalve niet aanvangen € 67,50

- Zelfde team voor 2e maal wedstrijd voortijdig beëindigen € 112,50

én team wordt uit de competitie gehaald

- Niet-ordelijk verlopen wedstrijd € 67,50

én 3 wedstrijdpunten in mindering voor schuldigen

én wedstrijd wordt als niet gespeeld beschouwd

- Onbevoegde scheidsrechters € 67,50

Sportiviteit

Hockey is een sport die bekend staat om zijn prettige omgangsvormen. Die willen we dan ook graag in ere houden. Het volgende is bij hockey verplicht:

• een hoeraatjes voor de tegenstander bij start en einde
  • een handje en een bedankje voor de scheidsrechters
  • de tegenstander iets te drinken aanbieden en dat samen opdrinken

Bij hockey is verboden:

• schelden/mopperen op de scheidrechter, tegenstander, kind, teamgenoot of coach.
  • slaan, schoppen, krabben, bijten of andere vormen van fysiek geweld

Uitrusting

Het is verplicht om competitiewedstrijden en toernooien te spelen in clubtenue en met gebitsbeschermer en beenbeschermers. Bij de training is clubtenue niet verplicht maar gebits- en beenbeschermers wél.

Clubtenue

Het clubtenue van MHCC bestaat uit een oranje MHCC shirt (met oranje kraag en witte streep op de schouders en mouwen) en oranje kousen. Voor de dames/meisjes met een blauwe rok en voor de heren/jongens met een blauwe korte broek. Het shirt maakt deel uit van de contributie en wordt elke 3 jaar vervangen.

Het is niet toegestaan reclame te voeren op wedstrijdkleding of trainings­pakken anders dan de clubsponsoren zonder toestemming van het bestuur.

Als de tegenstander een (grotendeels) oranje shirt draagt (bv. Bloemendaal, Heerhugowaard en HIC) speelt MHCC bij uitwedstrijden in een wit shirt.

Afgelastingen

Trainingen gaan in principe altijd door, ook bij slecht weer.  Alleen bij extreem weer (storm, onweer of sneeuw) worden de trainingen afgelast. Bel bij twijfel je trainer op. Ook wedstrijden gaan in principe door. Bij afgelasting krijgen spelers op zaterdag een telefoontje van hun coach (tenzij anders afgesproken). Op zondag krijgen de spelers dit van hun aanvoerder (tenzij anders afgesproken). De afgelasting gaat via het wedstrijdsecretariaat naar coach en/of aanvoerder.

Verzekeringen

In geval van blessures en verwondingen die medische verzorging vereisen of anderszins kosten met zich meebrengen, moet in 1ste instantie de eigen verzekering worden aangesproken. MHCC is verzekerd, doch slechts voor het particulier onverzekerde gedeelte, zoals bv het eigen risico.

Tijdens vervoer naar en van wedstrijden en toernooien zijn inzittenden gedekt voor kosten als gevolg van letsel en/of schade door henzelf veroorzaakt. Ook hier geldt dat eerst de eigen verzekering moet  worden aangesproken en vervolgens, voor het deel dat niet vergoed wordt, de ongevallen/ aansprake­lijkheidsverzekering van de club. Concreet: ben ik verzekerd wanneer ik met kinderen in de auto naar een uitwedstrijd? Ja. Let er wel op dat iedere inzittende een eigen veiligheids­gordel heeft en ook gebruikt!