Bestuursinfo

Nieuwe trainer voor Dames 1

Nieuws afbeelding 15-1-2019

Onze geliefde trainer en ‘kind van de club’ Daan van der Helm gaat zijn vleugels verder uitslaan. Daarom zijn we op zoek naar een nieuwe trainer/coach voor Dames 1.

De club, het team, het vooruitzicht en de ambitie
MHC Castricum is een middelgrote club met een krappe 700 leden. De meidenjeugd is behoorlijk succesvol voor een club van onze grootte. De afgelopen jaren zijn we regelmatig met MA1 of MB1 in de Superklasse te vinden. We beschikken over een waterveld en twee zandvelden en we hopen dat er een tweede waterveld komt in seizoen 2020-2021. Dames 1 is afgelopen seizoen gepromoveerd van de derde klasse naar de tweede klasse en gezien het huidige spelersmateriaal en het materiaal dat er aan komt is het mogelijk om in de komende drie seizoenen de stap naar de eerste klasse te maken. Die ambitie is er bij de huidige spelersgroep en die ambitie wordt ondersteund door het bestuur.

Functie
Trainer/coach voor Dames 1 die ook bereid is om een training voor Dames 2 en/of MA1 te verzorgen. We staan open voor een combinatiefunctie waarbij de trainer/coach een groter takenpakket krijgt, zoals bijvoorbeeld een TD-functie. In dat geval wordt het (mede)opleiden van onze eigen jeugdtrainers een belangrijke taak van de nieuwe man of vrouw.

Contractduur
In eerste instantie voor een jaar en na een tussentijdse positieve evaluatie kunnen we dat verlengen met nog een jaar. De intentie is zeker om met de nieuwe trainer drie jaar samen te gaan werken.

Rapporteert
Afhankelijk van de invulling van de functie rapporteert de trainer/coach (TD) aan de bestuursleden met Hockey in hun portefeuille. Het is goed mogelijk dat er een nieuw te vormen TC adviescommissie als klankbord voor de nieuwe man/vrouw gaat fungeren.

Profielschets

·       Man of vrouw

·       Vanaf plusminus 25 jaar

·       Ruime ervaring in coaching

o  in ieder geval jeugdcoaching op niveau

o  graag ervaring met damescoaching (is sensitief of weet van zichzelf dat hij/zij dat niet is en compenseert dat met een tegenpool als manager/assistent)

·       Communicatief sterk, zowel 1-op-1 als naar een groep

o  niet alleen zenden, maar ook ontvangen (luisteren)

·       Heeft een hockeyvisie en is weliswaar eindverantwoordelijk, maar betrekt de groep bij hockey technische zaken (hoe spelen we en waarom spelen we zo?)

·       Teambuilder en teamplayer

·       Is betrokken en coacht positief en enthousiast

o  straalt rust én energie uit

·       Liefst natuurlijk een goede veldtrainer én een goede coach

·       Maakt een groep, maar ook het individu, beter

·       Is ambitieus en heeft de ambitie om deze groep naar de eerste klasse te begeleiden

·       Ontleent zijn/haar zekerheid aan zelfinzicht door (zelf)reflectie

·       Staat open voor terugkoppeling op zijn of haar functioneren en schrikt daar niet van

·       Is iemand die wil blijven leren en weet dat hij/zij nooit uitgeleerd is

·       Beschouwt zichzelf momenteel wellicht als ruwe diamant die zichzelf wil (laten) slijpen tot diamant

Beloning
Marktconform naar leeftijd en ervaring.

Procesgang
Schriftelijke reacties (motivatie en cv) voor 22 februari sturen aan [email protected] t.a.v. Peter Lagerwaard. Uiterlijk eind februari gaan we van een longlist naar een shortlist van maximaal 3 tot 4 personen. Deze personen vragen we zichzelf te presenteren aan de groep, zijn/haar hockeyvisie te ontvouwen en een proeftraining te verzorgen.