Mededelingen

De jeugd van MHCC gaat de zaal in....

Nieuws afbeelding 11-12-2009

Aanstaand weekend vinden de eerste zaalhockeywedstrijden plaats van de jeugdteams die dit seizoen voor het eerst gaan zaalhockeyen. Dat zijn JB1 en MB1, JC1 en MC1. De teams hebben al een aantal trainingen achter de rug in Sporthal De Bloemen.

Dit is de eerste keer dat deze jeugdteams van MHCC gaan zaalhockeyen. Afgelopen jaren werd in de winter alleen meegedaan aan de midwintercompetitie.
Zaalhockey is leuke, snelle en zeer attractieve sport en bijzonder leerzaam. In een kleine ruimte komt het vooral aan op techniek en samenspel.
Na een periode waar in het district Noord-Holland minder in de zaal werd gespeeld, mag het zaalhockey zich de afgelopen jaren weer op een sterk toenemende belangstelling verheugen. Vandaar ook dat ook MHCC weer (voorzichtig) is ingestapt.

Er is voor gekozen om in eerste instantie een klein aantal teams deel te laten nemen, een pilot, want bij zaalhockey komt een hoop extra organisatie kijken en zijn extra kosten gemoeid die op dit moment door de leden zelf gedragen moeten worden. Afhankelijk van de ervaringen en resultaten van dit seizoen, is het de bedoeling om volgend winterseizoen meer teams van MHCC in te schrijven voor de zaalhockeycompetitie.

Het overzicht van de wedstrijden van de jeugdteams is (na het inloggen) terug te vinden bij de Documenten (Zaalhockey). Het is zeker de moeite waard om eens te gaan kijken wanneer ze in de buurt spelen. De teams zullen jullie steun zeker op prijs stellen.

Martijn Rook

12-12-2009 @ 12:47:10 |En de A1 mag niet..??

Fred de Haas

13-12-2009 @ 10:06:06 |waarom alleen de selectie elftallen?