Update Veld 2: ‘Er wordt hard en zorgvuldig gewerkt’

Nieuws afbeelding 5-10-2022 Rijplaten langs het clubhuis, bergen bouwmaterialen en grote machines… wie een blik werpt op het MHCC-terrein kan het niet ontgaan: hier wordt gewerkt! Sinds de start van de werkzaamheden aan Veld 2 zijn er zo’n zes weken verstreken. Hoog tijd voor een update én een leuk nieuwtje!

Chris Maas, jij bent als bestuurslid Algemene Zaken nauw betrokken bij de aanleg van het nieuwe Veld 2. Ik heb begrepen dat je zelfs elke dag wel even gaat kijken! Kortom: als er iemand is die ons iets over de werkzaamheden kan vertellen, dan ben jij het. Dus praat ons even bij: hoe gaat het?
"Vooralsnog ben ik erg tevreden. Het contact met projectleider Joop Schinkel van de gemeente en met de aannemer Antea Group is prima en de werkzaamheden lopen goed op schema. Elke week word ik bijgepraat en ik kom inderdaad met regelmaat poolshoogte nemen. Natuurlijk is er zoals bij elk bouwproject soms wat oponthoud. Bijvoorbeeld door de vele regenval of ontbrekende materialen. Maar al met al hebben we de opleverdatum eind oktober gelukkig nog niet hoeven bij te stellen. Mijn indruk is dat er hard en zorgvuldig wordt gewerkt!”

Dat is goed nieuws, want we willen natuurlijk allemaal zo snel mogelijk het nieuwe veld op. Kun je vertellen wat er de afgelopen weken allemaal door de aannemer is gedaan?
"Poe, wat niet… eerst is natuurlijk het oude veld verwijderd. Al het hekwerk is afgevoerd en de dug-outs afgebroken. Daarna is het terrein is afgegraven en zijn de lichtmasten opnieuw gesteld. Vervolgens zijn er 25 vrachtwagens met de nieuwe ondergrond gestort. Die konden de draai niet maken op ons eigen terrein, dus die zijn uiteindelijk achterom via de Schulpstet gegaan. Al met al een hele operatie. Nu ligt er folie klaar om over de ondergrond gelegd te worden. Dit is de dempende laag onder het kunstgras. De komende weken zal het veld meer en meer gestalte krijgen.”

Iets om naar uit te kijken dus. Heb je verder nog nieuws om te delen?
"Jazeker, ik heb zelfs een heel leuk nieuwtje: onze club krijgt er een miniveldje bij! Dit veldje komt te liggen op de hoek naast Veld 2 en is gesponsord door Rorije Elektrotechniek. Het wordt 5 meter breed en 10 meter lang, krijgt twee goaltjes en natuurlijk een hek voor de veiligheid. We hopen dat de (jongste) jeugd hier veel plezier van zal hebben en zijn natuurlijk heel erg blij dat Rorije dit mogelijk maakt!”

Dat is zeker leuk nieuws! Nog meer reden voor iedereen om uit te kijken naar de oplevering. Wanneer staat de opening gepland?
"De exacte datum is nog niet rond; daar is onze evenementencommissie nog druk mee bezig. Maar we willen Veld 2 en het miniveldje uiteraard feestelijk gaan openen. Meer info daarover volgt, maar zorg dat je erbij bent!”

Michiel van Zeggeren

9-10-2022 @ 08:10:29 |(Rob) Rorije Elektrotechniek; Bedankt!!!