Hockeyzaken

MA1 speelt dit seizoen Super A!!!

16-10-2016
Het is MA1 afgelopen zaterdag gelukt om de beslissingswedstrijd tegen MA1 Rood-Wit met 0-1 te winnen. Het werd een ongelooflijk spannende wedstrijd met meer balbezit en veldoverwicht voor Castricum maar kansen over en weer. De tweede helft wist Castricum de 0-1 te maken en daarna ging Rood-Wit alles of niks spelen. Met als gevolg meer druk op Castricum en 1 minuut voor tijd wist Rood-Wit nog een corner te halen. Deze werd door Castricum gekeerd maar resulteerde in een nieuwe strafcorner voor Rood-Wit. Ook deze wist Castricum te keren en het fluitsignaal klonk.  Ontlading en vreugde volgden aan Castricum kant. Een ongelooflijk knappe prestatie van MA1!

Dit alles is niet zomaar tot stand gekomen. Voor de zomer hebben we met elkaar gezeten en de doelstelling super A halen geformuleerd. Om onze doelstelling te kunnen bereiken was het belangrijk om uit te spreken wat we daar allemaal voor zouden moeten doen en minstens net zo belangrijk ook voor zouden moeten laten. Een zomer door-trainen, een pittige voorbereiding, heel veel shuttles zijn slechts een deel van alle inspanningen geweest. Met talent alleen (en dat hebben jullie)  red je het niet, je zal ook heel hard moeten werken, week in, week uit. Dat hebben we ook echt met elkaar als team gedaan en dat maakt me als coach ongelooflijk trots. Want een beslissingswedstrijd halen is waanzinnig knap maar om vervolgens Rood-Wit uit te schakelen is een wereldprestatie.

Ik wil als coach (ook namens MA1) alle ouders, opa's, oma's, broertjes, zusjes, overige familieleden, Dames 1 en Heren 1 en alle jeugdspelers en speelsters en overige belangstellenden ongelooflijk bedanken voor jullie steun gister. Dat heeft ons echt geholpen! Hopelijk zien we jullie dit seizoen nog vaak langs de lijn. En verder wil ik de keepers Anne-Sophie en Ella ontzettend bedanken voor jullie inspanningen, jullie zijn voor ons erg belangrijk geweest. We gaan een prachtig landelijk avontuur tegemoet en daar mogen we als MHCC echt trots op zijn. Dat ben ik in ieder geval als coach, voor zover dat nog niet duidelijk was.

Ik wil graag afsluiten met een cliché. Meedoen is belangrijker dan winnen maar als je zo hard werkt met elkaar en een beslissingswedstrijd mag spelen moet ik zeggen als coach dat winnen toch echt een stuk fijner voelt dan alleen maar meedoen.

Groet,
Daan van der Helm, een hele trotse coach van MA1

Jelleke Veentjer

17-10-2016 @ 09:08:47 |Top meiden (en coach) gefeliciteerd.

Karin Rijs

17-10-2016 @ 12:33:02 |Zo is het maar net!

Tineke Smits

17-10-2016 @ 15:23:19 |Wat een super prestatie! Van harte gefeliciteerd meiden en Daan!

Arjen Veenstra

18-10-2016 @ 15:02:17 |Knappe prestatie!! Gefeliciteerd!

Sake Hermans

19-10-2016 @ 13:42:53 |Erg trots!!

Lisanne Peters

19-10-2016 @ 18:28:34 |Toppers, onwijs gefeliciteerd!

Peter Lagerwaard

21-10-2016 @ 06:08:19 |Knappe prestatie van coaches, trainers en speelsters. Mogen we als kluppie gezien ons ledenaantal en faciliteiten erg trots op zijn!

Arjen Veter

21-10-2016 @ 18:53:11 |Gaaf meiden! Enne, gefeliciteerd coach!