Hockeyzaken

Zaalhockey breedteteams

Nieuws afbeelding 6-9-2013
Zaalhockey ook een mogelijkheid voor breedteteams

De veldcompetitie is nog maar net begonnen en nu vragen we al uw aandacht voor het zaalhockey voor elftallen.
Binnenkort worden alle MHCC-teams die komende winter zaalhockey gaan spelen opgegeven aan de KNHB. Voor selectie en opleidingsteams heel normaal maar voor de overige teams nog niet. Hockey in de zaal is niet alleen leuk, snel en leerzaam maar levert ook een belangrijke bijdrage aan de technische en tactische ontwikkeling van onze jeugdspelers. Zaalhockey biedt de spelers in jeugdteams van MHCC veel spelplezier en biedt hen een sportief en serieus alternatief tijdens de winterstop. Zaalhockey speel je met 5 spelers en 1 keeper, er zijn dus meer wissels dan op het veld. Omdat het intensiever is kan dat goed zijn.
Afgelopen jaar hebben we een record aantal zaal teams ingeschreven voor de zaalhockeycompetitie. Zaalhockey was tot nu toe nog voorbehouden aan de selectie en opleidingsteam binnen onze club maar vanuit de breedteteams komt steeds vaker de vraag of er ook voor hen ruimte is om deel te nemen. Die kans is er dit seizoen.
Doordat we komend zaal seizoen meer tijd in de zaal kunnen huren hebben we dit jaar de kans meer teams deel te laten nemen met zaalhockey. Dit is dan in plaats van deelname aan de mid-wintercompetitie op het veld.
Deelname aan zaalhockey voor breedteteams is niet verplicht en daarom kunnen alleen teams zich inschrijven wanneer alle leden vanuit dit team (incl. coach/manager en een scheidsrechter) deel willen nemen. Om organisatorische redenen en het belang van het team  vindt de TC het niet wenselijk breedteteams gedurende het zaalhockeyseizoen op te splitsen. Voor elk zaal team faciliteren wij trainingstijd in de zaal, trainers, inschrijving bij de KNHB, keeperuitrustingen en overige materialen zoals balken ballen etc.
Bij zaalhockey is een aparte stick, zaalschoen en een grote handschoen verplicht. Dit vergt een additionele investering. Wij hebben dit jaar zaalruimte weten te reserveren in Akersloot, Castricum, Limmen en Uitgeest. We zullen bij het plannen van trainingstijden zoveel mogelijk rekening houden met afstand en leeftijd. De zaaltrainingen starten rond half november en vanaf ongeveer 1 februari wordt er weer buiten getraind, dit kan overlappen met de zaal. Zoals eerder geschreven komt er ook dit jaar een vervolg op de succesvolle clinic voor keepers in de zaal. Daarnaast proberen we dit jaar een zaalhockeytoernooi voor onze breedteteams te organiseren.

De kosten voor het spelen van zaalhockey zitten niet in het reguliere lidmaatschap, daarom vragen wij alle deelnemers aan zaalhockey een bijdrage. Voor dit seizoen is de bijdrage voor breedteteams vastgesteld op € 55,- p.p.. De wedstrijden worden gespeeld tussen december en februari en per speeldag worden er twee wedstrijden gespeeld. Gebruikelijk is dat er poules worden samengesteld waarmee 5 rondes worden gespeeld. Het teams speelt dus 10 wedstrijden op 5 speeldagen. De speeldata op zaterdag en zondag kunnen zijn ergens in Noord-Holland. Op de speeltijden hebben wij geen invloed.

Voor de opgave van zaalteams willen wij graag weten welke teams zich op willen geven. Na opgave zullen wij zo snel mogelijk terugkoppelen welke teams deel kunnen nemen aan het zaalhockey seizoen en welke opgegeven worden voor de mid-wintercompetitie. De opgave dient voor 16 september verstuurd te worden aan [email protected]

Voor vragen m.b.t. zaalhockey kunt terecht bij Arnout Krook (zaalhockey commissaris), overige vragen kunnen via de lijn coördinator worden gesteld

Met vriendelijke groet, de TC Jeugd