Mededelingen

Swingend afscheid van het oude clubhuis...

Nieuws afbeelding 13-12-2010
Het initiatief van Ralf Koedijker en Ray van der Klis om het clubhuis aan de vooravond van de sloop nog één keer uit zijn voegen te laten swingen heeft goed uitgepakt. Meer dan driehonderd clubleden, oud-leden, ereleden en tal van andere belangstellenden kwamen zondag 12 december op swingende wijze afscheid nemen van het oranje-witte MHCC-clubhuis. Het dak ging er net niet vanaf – daarvoor zorgen tot en met eind december deskundige slopers – maar een daverend optreden van Booming Piano’s vormde wel een passend slotakkoord in het bijna veertig jaar oude clubhuis.
Een geweldig idee dus van Ray en Ralf, die dan ook terecht aan het eind van het sloopfeest gloedvol werden toegesproken door voorzitter Arjen Veter. Op het evenement kwamen meer dan driehonderd mensen af. Het was een evenement voor iedereen, want terwijl de jongeren, de oudere jongeren en de ouderen genoten van de immers stuwende muziek van Booming Piano’s, konden de kinderen in één van de kleedkamers genieten van allerlei tekenfilms. Voor het slotfeest moesten heaters in het gebouw worden gezet en de stroom opnieuw worden aangezet, maar het kwam – met dank aan een groot aantal vrijwilligers, die de bar bemanden, met bier zeulden, een rokerstent opbouwden en met allerlei andere klusjes en klussen hielpen – allemaal goed.
De oudere clubleden haalden vooral herinneringen op aan de vele evenementen die zich in het oranje-witte clubhuis hebben afgespeeld. Van toernooien, wedstrijden, scheidsrechters- en trainingscursussen, vergaderingen tot de talloze feesten, het gebouw heeft ze allemaal gehuisvest. “Maar het nieuwe gebouw wordt minstens zo sfeervol,” beloofde MHCC-voorzitter Arjen Veter na afloop. De bouw van dat nieuwe onderkomen begint in januari. In juni moet de nieuwbouw klaar zijn, zodat we aan het begin van het seizoen 2011-2012 met een prachtig nieuw clubhuis van start gaan. Tot die tijd maken we gebruik van het CSV handbal-gebouw.

Frank Ditmarsch

13-12-2010 @ 23:31:17 |Iedereen heel erg bedankt voor deze fantastische afsluiting! Op naar de opening!